25.09.2025
Na wczorajszym spotkaniu zarządu trzech organizacji PSPD, PISiL i SPTK wyraziliśmy wspólny sprzeciw wobec wprowadzanych zmian w terminalu kontenerowym Baltic Hub oraz kierujemy prośbę o pilne spotkanie z prezesem BHCT. Pismo zostanie przedstawione przewoźnikom kontenerowym, spedytorom i armatorom
Po poniższym komunikacie widzimy chęć wprowadzenia zmian przez BH w szybkim tempie.
Informujemy, iż z dniem 04.10.2025r. złożenia oraz podjęcia pustych kontenerów będą wymagały wcześniejszej awizacji w systemie e.Brama.
Aby zoptymalizować procesy wjazdu na terminalu, w systemie e.Brama zostanie udostępniona oddzielna pula slotów (PUSTE) na transakcje, które będą dotyczyć jedynie pustych kontenerów.
W przypadku wjazdu z tzw. transakcjami mieszanymi (pełne i puste kontenery) system automatycznie udostępni obecną pulę slotów („STANDARD”).
W celu złożenia pustego kontenera w pierwszej kolejności armator wykonuje awizację w systemie Navis. Złożenie może odbyć się za pomocą awizacji wykonanej:
• Na numer kontenera
• Na numer ERO (nr referencyjny na złożenie z uwzględnieniem jedynie wielkości kontenera)
W celu podjęcia pustego kontenera w pierwszej kolejności armator aktywuje awizację w systemie Navis. Podjęcie pustego kontenera odbywa się na numer EDO lub Booking.
Cały proces awizacji dostępny jest w filmie instruktażowym dostępnym pod linkiem: https://youtu.be/V8sBVxEcY7E
oraz w materiałach szkoleniowych dostępnych pod linkiem: https://baltichub.com/storage/uploads/105ee994-a6f2-4e5d-9e41-ed0b7b98586f/INSTRUKCJA---Awizacja-PUSTE-KONTENERY-VBS.pdf