22.04.2025
Infra Silesia ma coraz więcej zamówień na modernizację i utrzymanie bocznic, a chce powalczyć także o kontrakty na modernizację sieci, pracuje też nad innowacjami w obszarze OZE — pisze we wtorkowym wydaniu "Puls Biznesu". Firm jest częścią niemieckiej państwowej grupy Deutsche Bahn, a bezpośrednio należy do DB Cargo Polska.
Infra Silesia i wywodzi się z rynku modernizacji i utrzymania bocznic kolejowych. Obecnie coraz mocniej rozwija działalność związaną z remontami i modernizacją infrastruktury, montażem systemów automatyki kolejowej, w tym sterowania ruchem, oraz realizuje inwestycje w obszarze OZE — poinformował "PB".
Jeszcze niedawno firmy przemysłowe rezygnowały z utrzymywania bocznic, uznając, że bardziej opłacalny niż kolejowy jest transport drogowy. Nie chciały ponosić kosztów koniecznych, ale żmudnych i czasochłonnych zobowiązań nakładanych przez Urząd Transportu Kolejowego (UTK) zapewniających bezpieczną eksploatację bocznic, więc je zamykały — wskazał dziennik.— Teraz trend się odwraca, firmy z różnych gałęzi gospodarki przykładają coraz większą wagę do ochrony środowiska, więc coraz częściej, zamiast z transportu drogowego zaczynają korzystać z kolejowego. Jego konkurencyjność rośnie szczególnie w przewozach na odległość powyżej 300 km — powiedział cytowany przez gazetę prezes Infra Silesii Paweł Wac.
Jak podał "PB", w ostatnim czasie Infra Silesia wybudowała dwie duże bocznice dla polskich liderów z branż paliwowej i chemicznej. Obecnie realizuje kontrakt na modernizację bocznicy firmy z branży stalowej.
źródło: www.businessinsider.pl