27.11.2025
W kwietniu 2025 roku doszło do największej w historii transakcji w sektorze TSL - za zgodą regulatorów DSV przejęło spółkę Schenker. W wyniku integracji DSV stało się największym operatorem logiatycznym na świecie. Odpowiedzialność za przeprowadzenie tego procesu w Polsce powierzono nowemu zespołowi zarządzającemu.
Wraz z przejęciem Schenkera, na podstawie publicznych danych finansowych za 2024 rok, połączone dziś firmy osiągnęły łącznie przychody na poziomie 41,6 mld euro, zatrudniając blisko 160 000 pracowników w ponad 90 krajach. Z myślą o wsparciu procesu integracji DSV zdecydowało się na wprowadzenie zmian w zespole zarządzającym działalnoscią operacyjną firmy w Polsce.
Prezesem zarządu DSV Air & Sea Polska, spółki odpowiedzialnej za świadczenie usług spedycji morskiej i lotniczej, pozostaje Arkadiusz Mirek, który dołączył do zespołu operatora ponad 20 lat temu. Funkcję prezesa zarządu pełni od 2004 roku.
- Od kiedy DSV weszło w 1976 roku na ścieżkę rozwoju poprzez akwizycje, nigdy już z niej nie zeszło. Nawet w tak trudnych okresie jak lata 2008-2010, kiedy cały świat walczył ze skutkami wielkiego kryzysu finansowego. Uważam, że kluczem do naszego sukcesu jest to, że wypracowaliśmy unikalne know-how w zakresie przeprowadzania integracji. Integracja z firmą Schenker AG otwiera przed nami wiele nowych możliwości, m.in. dzięki poszerzeniu sieci lotniczych połączeń czarterowych oraz morskich linii LCL wspomina Arkadiusz Mirek, Managing Director, DSV Air & Sea Polska.
W 2024 roku, pomimo globalnej dekoniunktury gospodarczej, spółka DSV Air & Sea utrzymała wolumen frachtu morskiego na praktycznie niezmienionym poziomie w porównaniu z rokiem 2023, a we frachcie lotniczym odnotowała wzrost obsłużonego wolumenu o 20% rok do roku, osiągając lepsze wyniki niż wskazywał na to trend dla całego sektora transportu lotniczego.
Na stanowisku prezesa zarządu DSV Contract Logistics Polska, spółki specjalizującej się w realizacji usług z zakresu logistyki kontraktowej, pozostaje Wojciech Cipiur, związany z organizacją od 2021 roku. Jednocześnie od 1 września odpowiada on także za Klaster Europa Wschodnia, w ramach którego nadzoruje rozwój oferty usług logistyki kontraktowej na 11 rynkach regionu. Przed dołączeniem do zespołu DSV pełnił stanowiska kierownicze w Grupie Dachser w regionie Azji i Pacyfiku, w Niemczech i Polsce.
- Rok 2024 był dla segmentu logistyki kontraktowej DSV w Polsce, mimo trudnej sytuacji gospodarczej w całej Europie, najlepszym okresem w historii. Nasz wzrost organiczny na poziomie 20% zdecydowanie przewyższył średnią rynkową. Jestem pewien, że dzięki połączeniu firm Schenker i DSV 2025 rok będzie dla nas jeszcze lepszy. Nasza powierzchnia magazynowa w Polsce zwiększy się o około 40%, osiągając poziom ponad 500 tys. m.kw. mówi Wojciech Cipiur, Managing Director, DSV Contract Logistics Polska.
DSV kontynuuje swój wieloletni program inwestycyjny w Polsce, w ramach którego powstanie szereg projektów mających na celu zwiększenie stabilności krajowych i międzynarodowych łańcuchów dostaw, a także wsparcie wzrostu organicznego operatora. W procesie budowy znajduje się już m.in. centrum logistyczne DSV w Łodzi. Obiekt będzie dysponował łączną powierzchnią 24 tys. m kw. i łączył 3 funkcje: biurową, klasycznego magazynu multiklienckiego (14.000 m kw.) oraz terminala przeładunkowego (8.200 m kw.).
Nowym prezesem zarządu DSV Road Polska - spółki świadczącej usługi transportu drogowego - został Piotr Zborowski, który dotychczas pełnił funkcję dyrektora zarządzającego w firmie Schenker, gdzie odpowiadał za rozwój działalności operatora w Polsce oraz regionie Europy Północnej i Wschodniej. W zarządzie DSV Road Polska pozostaje Filip Czerwiński, który odpowiadał za rozwój spółki od 2016 roku. Jednocześnie będzie on kontynuował pracę w strukturach DSV, wspierając swoją wiedzą oraz doświadczeniem prace działu handlowego na poziomie Polski oraz klastra regionu Europy Środkowo-Wschodniej w roli Cluster Head of Sales, CCO Eastern Europe.
- Integracja DSV i Schenkera to ważny krok w rozwoju obu organizacji i całej branży logistycznej. Łączymy doświadczenie, sieć i kompetencje, aby stworzyć najszerszą w Europie strukturę transportu drogowego – ponad 600 terminali połączonych wspólnym standardem operacyjnym. Cieszę się, że mogę być częścią tego przedsięwzięcia i kierować rozwojem oferty transportu drogowego połączonych firm w Polsce, tak aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów mówi Piotr Zborowski, Managing Director, DSV Road Polska.
Thomas Jansson pozostaje prezesem zarządu DSV Global Business Services, nadzorując rozwój organizacji nieprzerwanie od 2012 roku. Z Grupą DSV związany jest od ponad 25 lat. DSV Global Business Services, dotychczas obecne w trzech lokalizacjach - Polsce, Portugalii i na Filipinach - rozszerzyło swoją działalność o dwa nowe ośrodki w Meksyku i Rumunii. Po zakończonej akwizycji, DSV Global Business Services zatrudnia około 6000 pracowników i obsługuje 84 kraje na wszystkich kontynentach, zapewniając kompleksowe wsparcie operacyjne w obszarach takich jak księgowość, administracja celna, likwidacja szkód, IT, HR, automatyzacja procesów biznesowych przez Centrum Doskonałości RPA oraz wsparcie jednostek operacyjnych w ramach poszczególnych dywizji w zakresie raportowania dla klientów DSV, z uwzględnieniem działań back-office. Firma koncentruje się na budowaniu organizacji, która wspiera biznes w sposób precyzyjny i elastyczny. Realizuje to poprzez upraszczanie złożonych procesów, ich dalszą optymalizację, a następnie automatyzację - co stanowi kluczowy element strategii budowania centrum kompetencji.
- W 2012 roku rozpoczęliśmy działalność z jedną lokalizacją DSV GBS w Warszawie. Wspierając strategię DSV w ramach regularnych akwizycji, dziś funkcjonujemy w pięciu krajach, obsługując 89 procesów zgodnie z globalnym modelem rotacyjnym. Zadania są dystrybuowane pomiędzy zespołami na różnych kontynentach, co pozwala na zapewnienie ciągłości biznesowej i obsługi 24/7. Naszą misją jest transformacja modelu świadczenia usług w kierunku jeszcze bardziej intuicyjnego i efektywnego działania podkreśla Thomas Jansson, Senior Vice President, DSV Global Business Services.
Za dalszy rozwój DSV Services - wewnętrznej agencji pracy tymczasowej (nr KRAZ 17648) i doradztwa personalnego – jednostki działającej w ramach Grupy DSV, jako prezes zarządu będzie odpowiadała Karolina Adamiec-Vook, która kieruje spółką od 2017 roku, a z sektorem rekrutacji, outsourcingu oraz talent acquisition związana jest od ponad 20 lat.
- Na początku i na końcu każdego łańcucha dostaw są ludzie. To oni tworzą jego stabilność i odporność. Aby utrzymać dotychczasowy poziom rozwoju Grupy DSV i w pełni zrealizować potencjał płynący z połączenia, kompetencje kierowanej przeze mnie spółki w zakresie dostosowywania struktury zatrudnienia do dynamicznie zmieniających się potrzeb operacyjnych, będą miały istotne znaczenie dla biznesu. W integracji widzimy szansę dla rozwoju naszej spółki w zakresie rekrutacji pracowników tymczasowych w innych krajach zarówno w ramach Grupy DSV jak i z klientami zewnętrznymi już dziś współpracujemy z partnerami z Niemiec, Holandii, Belgii oraz Danii podkreśla Karolina Adamiec-Vook, Managing Director, DSV Services.
Operator wykorzystuje je od 1976 roku jako narzędzie do podnoszenia jakości, potencjału, poszerzania zakresu oraz skali realizacji usług, a także do pozyskiwania wiedzy utalentowanych specjalistów. Wszystkie te czynniki umożliwiły stworzenie oferty usług dla bardzo zróżnicowanej grupy klientów: od sektora farmaceutycznego, healthcare oraz elektroniki użytkowej, przez energy, automotive, eCommerce i industry, po beauty, fashion i FMCG. Globalnie, w 2024 roku, DSV i Schenker obsłużyły łącznie 4,5 mln TEU w transporcie morskim, 2,4 mln ton cargo lotniczego oraz zarządzały magazynami o łącznej powierzchni ponad 17 mln metrów kwadratowych.
źródło: www.etransport.pl